neděle 2. února 2014

Co nesmí chybět v mé ledničce/spíži

Jelikož jsem se zmínila že jsem studentka vysoké školy, tak bych Vám ráda ukázala, jak se stravuji. Chtěla bych ukázat, že když jsem "chudý" student, nemusím jíst denně jen instantní nudle za 6 Kč nebo párky v rohlíku z rychlého občerstvení. Plno lídí si to totiž myslí a taky tak žije. Ale co to dělá s jejich tělem a zdravím už neřeší.

Bohužel či bohudík mi nevadí jíst denně to samé, takže to bude možná nuda :D, ale ty základní věci prostě zůstávají.

Takže většinou, když jedu do Brna, kde bydlím na privátě, stavím se v blízkém supermarketu a nakoupím na týden. Nákup mě vyjde většinou kolem 150Kč a v týdnu už dokupuju jen pečivo nebo co je potřeba.

První jdu vždy do oddělení s ovocem a zeleninou. Vezmu pár jablek, 2 až 3 zelené banány, protože ty miluju, ale nemůžu jich kupovat moc, protože pak zežloutnou nebo hůř - zhnědnou! A to už není ono :P Pak pár pomerančů, mandarinek nebo pomelo, když je ve slevě. A citrony do čaje!! :D Popravdě, mám myšlení důchodkyně a nakupuju hlavně levné potraviny nebo ty v akci :P

Pak zamířím k zelenině. Nejradši mám cherry rajčata, ale taková ta oválná a ne kulatá. Mají jinou chuť, ale nechápu moc proč? :D Bohužel sou dost drahá, tak kupuju 1 vaničku. Na ředě je okurka, která v zimě taky není nejlevnější a její cena se pohybuje kolem 15Kč, ale tak co, za zeleninu se utrácet vyplatí. Dál do košíku hodím červenou papriku a ředkvičky.

Zamířím k pultíku se sýry a koupím 10dkg Eidamu většinou, ale nebráním se jiným druhům..když jsou v akci :D Dále jsou na řadě jogurty. Kupuju stále stejnou značku, i když cenově patří k těm dražším a to Selský jogurt Hollandia. Když jsem poprvé kupovala jogurty v Brně, ozkoušela jsem i jiné, co měli v nabídce, ale tenhle stále vede. Třeba Valašský jogurt, který je levnější mi přijde strašně kyselý.
Dál koupím odtučněný tvaroh (vyjde na 10Kč, tak proč ho nebrat :P), cottage nebo nějaké Gervais. Teď jsem si oblíbila česněkové s bylinkami. Máslo mám v ledničce pořád a to z důvodu, že mi 500g vanička vyšla na celý semestr. Mléko nepiju, protože je mi po něm těžko, takže i müsli jím výhradně s jogurtem a kupuju ho leda když mě popadne palačinkománie. :D

Pak pádím k pečivu. Kupuju vícezrnné kaiserky. Schválně nepíšu celozrnné protože ty by vypadaly jinak :D Dřív sem kupovala rohlíky, protože vyjdou levně, ale s těmahle keiserkama se cítím že jím ultra zdravě! :D Těstoviny nebo rýži nekupuju. Obědy si vozím z domu. (proto taky dost ušetřím) Měla sem rýži ve skříňi na bytě, ale pak se v ní usadily moly, a tak jsem s ní skoncovala jednou pro vždy.

Pořídila jsem si pixle od kakaa, co pije naše mamka a polepila je ozdobným papírem, takže vypadají jako roztomilé hrabičky. Moly se do nich nedostanou a já jsem do nich pokojně nasypala kuskus a bulgur, které si sem tam vařím na večeře s domácíma vajíčkama a mraženou zeleninou, která je v mražáku neustále.

Jinak mám ještě ve skříňce domácí müsli, na které sem hodím někdy recept. Dál ovocný a zelený čaj a grilovací koření, které cpu všude. :D


To je konec prvního smysluplneho článku a snad těm, co nikdy nevěřili, že zdravě znamená levně, otevřu oči. Můžete se ohánět, že na nejvíc peněz vyjdou obědy, které jak jsem zmínila, si vozím z domu. Ale později vám taky ukážu, že to nemusí být nutně pravda. ;)

3 komentáře:

  1. Děkuji za inspiraci, jestli mě přijmou na vysokou, tak budu taktéž chudý student navštěvující obchoďáky ve slevách a výprodejích :D. Můžu se zeptat, kam chodíš nakupovat? Lidl? Nebo jiný obchod? Jo a kaiserky mám též moc ráda :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj ;) chodím do Tesca, co mám blízko kampusu :)

    OdpovědětVymazat